Köpvillkor
Om Upplevelse Gaucho Pampa
Företaget har sitt säte i Höör. Företagets postadress är Fädriftsvägen 236.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till shop@gauchopampa.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till shop@gauchopampa.se.
Upplevelse Gaucho Pampa förbehåller sig eventuella fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga produkter i sortimentet. All bildinformation måste ses som illustrationer, och kan ej garanteras återge produktens exakta utseende. Vid eventuella fel i angivande av lagersaldo förbehåller sig Upplevelse Gaucho Pampa att korrigera detta i efterhand.
Priser
Priserna som visas i respektive produkt, är priser inklusive svensk moms.
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel. Vid prisjusteringar på redan lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.
Betalning
Vi använder SVEA Bank AB som betallösning i Sverige och övriga länder. Genom Svea kan du själv välja om du vill betala med kort, faktura, avbetalning eller banköverföring.
Om du är under 18 år kräver vi ett godkännande av målsman för att genomföra köp.
Frakt och Leverans
Fri frakt inom Sverige
Utanför Sverige: Kontakta oss för mer information om vad som gäller för just dig.
Vi samarbetar med Post Nord och DHL
Om vi har varorna hemma skickas de 2-3 dagar efter beställning. Om det är produkter som inte finns i lager kan det ta upp till 3 veckor innan vi kan skicka det.
Ångerrätt
Du har rätt att häva köpet, utan kostnad, om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening.
Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att varan är felfri.
Är du inte nöjd har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan.
Vid retur ska varan returneras omonterad, väl emballerad (i originalemballage) i oförändrat skick och kunna säljas som ny. Ångerrätten gäller dock inte personligt designade produkter med tydlig personlig prägel. Använda produkter tas inte i retur.
Vid retur, står du som kund för kostnaden för returfrakt.
Du har rätt att häva köpt innan det skickats från lagret.
Reklamationer
Om varan eller emballaget är skadat när du får varan, skall detta reklameras direkt till chaufför. Om fel upptäcks efter det att försändelsen öppnats skall detta anmälas till oss inom 3 dagar.
Vi på Upplevelse Gaucho Pampa står för returfrakten vid fel-reklamation samt betalar portot tillbaka till dig vid eventuellt byte av vara
Vi har rätten att byta ut delar på en trasig vara för att få den i nytt skick. Spara kvitto på försändelsen vid retur. Kontakta oss innan du skickar tillbaka varan i dessa fall. Du når oss via email shop@gauchopampa.se
Garantier
Här hittar du garantitid för olika delar av grillen.
Grillkroppen: 5 år, gäller vid genomrostning eller genombränning
Träkomponenter: 2 år, med undantag för blekning eller missfärgning
Alla övriga delar: 2 år
För att garantin ska gälla är under förutsättning att underhåll regelbundet genomförts. Exempel på underhåll är att skydda grillen från regn och stark sol samt olja in delar av trä.